Köpekler neden ot yer ?

Köpeklerde ot yeme tıpkı kedilerde olduğu gibi pek çok sebebin sonucu dur.

Pek çok inanışa göre köpekler mideleri ağrıdığı zaman ot yerler. Pek çok veteriner hekimde bu düşüncede olmasına rağmen gastrit hastası köpeklerin tamamı ot yemez. buda ot yeme sebebini tek başına karın ağrısına bağlamanın yanlış olduğunu gösterir.

keza tamamen sağlıklı olupta bulduğu her otu yiyyen köpeklerin olduğunuda unutmamak gerekir.

Köpekler sindirim sistemlerini düzeltmek için ot yediklerini varsayarsanız. aklımıza hemen heredot tarihinde iranın doğusunda yaşadığı düşünülen bir topluluk gelir ki bu topluluk haftada bir bazı otları yiyerek kusma ve ishal olma yoluyla sindirim sistemlerini temizlerlerdi. Acaba köpeklerde kedilergibi simdirim sistemlerini temizlemek için mi ot yiyorlar.

Köpekler kedilerin tersine ot yedikden sonra kusmazlar. (bu arada kusamayan tek hayvanın at olduğunuda yeri gelmişken söyleyelim.) Yada en azından kusmak için ot yemezler.

Köpeklerde ot yemenın temel nedeni esasen pika yada alışkanlıklardır. özellikle bu tür alışkanlıklar köpek daha küçükken oyun esnasında elde edilir. yavruyken ruzgarın kıbırdattığı bir yaprak yavru köpek için jhem ilgi çekici hem oyun aracı hemde bir av fenomenidir.

Yavru köpek daha gözlerini ilk açtığı andan itibaren yaprakların ve otların tadını alır ve çoğu zaman av dürtüsüyle bunları yer ve bu işlem bir alışkanlık haline gelir.

Uzun süre kapalı kalan yada günlük gezi ve aktivitelerini yeteri kadar yerine getiremeyen köpeklerdede ot yeme alışkanlıkları görülür.

Genel olarak bağırsak paraziti bulunan köpeklerdede ot yeme alışkanlıkları baş gösteriri bunun nedenleri arasında kuşkusuz parazitlerin kandaki mineral maddeleri almaları önemli rol oynar.

Genel olarak ot yeme köpeklerde hernekadar masumane gözükürsede altında yatan nedenler önemli olabilir.  özellikle pika mide rahatsızlıkları bağırsak parazitleri stres ve kötü huy gibi

İşin en doğrusunu ve neler yapmanız gerektiğini veteriner hekiminizle yapacağınız görüşme belirleyecektir.

Unutmayınızki ot yeme ve kusma hernekadar normalmiş gibi görünsede altında pekçok hastalığı gizliyor olabilir.