KÖPEK GENÇLİK HASTALIĞI

Köpeklerde yüksek ateşle seyreden, çok bulaşıcı viral bir hastalıktır. Köpek viral hastalıkları içinde kuduzdan sonra en çok bulaşma ve ölüm vakalarının görüldüğü hastalıktır. Özellikle yavru köpeklerde barınaklardan alınan yada yurt dışından kaçak olarak getirilen köpeklerde daha sık görülür.

Hastalık genellikle 3-12 aylık köpeklerde görülür. Virus kaynaklı olan hastalık kış aylarında daha fazla yaygındır. unutmayın ki 1 yaşın üstündeki köpeklerdede görülme ihtimali vardır o yüzden aşısını ömür boyu her yıl yaptırmanız gerekir.

Hastalık özellikle Sky, Terrier, Chow chow, Irısh seter, kırmızı uzun tüylü, Teckel, Cocke-spaniel, siyah kurt köpekleri ve Kuvarz ırkı köpeklerde daha ağır seyreder.

Köpeklerde hastalığa yakalandıktan 4-7 gün içerisinde geçici yüksek ateş, öksürük, ishal, kusma, iştahsızlık ve zayıflama görülür.

Bunlarla birlikte hastalığın çeşitli formlarında göz-burun akıntısı, körlüğe kadar gidebilen çeşitli göz hastalıkları, sindirim ve solunum sistemi hastalıkları, kalp yetmezlikleri, böbreklerde fonksiyon bozuklukları, deri lezyonları, titreme, koordinasyon bozuklukları, korku, çift yada tek yönlü kafa sallama, işitme bozuklukları, felçler, şakak bölgesinde tikler gibi semptomlarda görülmektedir.

hastalığın sinirsel formunda kalıcı tikler oluşur. ayak seyirmeleri gibi. bu tiklerin tedavisi oldukça zordur ve çoğuzaman köpeğin yaşam kalitesini olumsuz etkiler.
Hastalıktan korunmanın en iyi yolu düzenli olarak Veteriner Hekiminizin uyguladığı aşılama programına riayet etmenizdir.