FELINE ENFEKSIYÖZ PERITONITIS

Yayılışı :

• bu hastalığın teşhisini tam olarak yapacak diagnostik kit mevcut değildir.
  • hastalık hiç bir klinik belirti göstermeksizin ilerleme kaydeder.
  • 6 aylıktan 5 yasma kadar ki genç hayvanlarda*,(*Sherding, R.G. Feline mfectious Peritonitis, Saunders Manuel ofSmall Animal Practice, pp. 94-96)
  • 10 yaşından daha yaşlı olan hayvanlarda - bunun muhtemel sebebi yaşlı hayvanlarda  immun yanıt oluşturma kabiliyetinde yaşanan eksikliktir.

Kliniksel olarak FIP belirtileri gösteren kediler can çekişerek yavaş, yavaş ölmeye başlamadan evvel, hastalıkları kronikleşerek, kilo vermeye başlarlar, ayrıca karınları şişer, zor nefes alıp verirler. Bizzat bu yaşananlara yakından tanıklık eden ve bütün bu olan biten karşısında bir şey yapamamanın ezikliği içerisinde bulunan hayvan sahipleri de, hayvanlarınm gözleri önünde kıvrana, kıvrana ölmesinden büyük üzüntü duyarlar.

KEDİ HASTALİKLARİNİN YAYGINLIK

DERECELERİ

Veteriner Eğitim Hastanelerinde her 10,000 kedide  teşhis edilen hastalıkların sayısal dağılımı

flv        fip       fiv          fpl

Bu grafik Purdue Üniversitesi Veteriner Fakültesi VMBD data bankasından alınan verilerdir. 1990 yılında veteriner eğitim hastanelerine başvuran 20,696 kediye konulan teşhislerin dökümüdür

KLİNİKSEL SEMPTOMLAR

•  Sebepsiz yükselen sonra azalan, inişli çıkışlı ve kronik bir hal almış vücut sıcaklığı,
  •  burundan ve gözlerden hafif akıntı gelmesi,
  • lenfbezlerininşişmesi,
  • antibiyotik tedavisine yanıt verilmemesi,
  • gittikçe artan oranlarda vücut ağırlığının kaybedilmesi,
  • kısırlık ve neonatal ölümlerin artması.
  • Taşkın (yaş) form
  • Taşkın olmayan (kuru) form

FİP TİPLERİNİN KLİNİKSEL BELİRTİLERİ

Kronik, sebepsiz ateş yükselmesi, kronik ağırlıkkaybı, iştahsızlık, oküler,merkezi sinir sistemi, renal, hepatik odaklı rahatsızlıklar